Jeep Gladiator oficiálně přichází do Evropy. Nabídne výhradně turbodiesel

Značka Jeep se vrací po dlouhých 28 letech absence do segmentu pick-upů. Model Gladiator využívá shodný základ jako Wrangler, nabídka motorů se však bude lišit.

Čekání je u konce. Jeep na evropský trh konečně vstupuje s pick-upem Gladiator, automobilem, který se světu poprvé představil již na podzim roku 2018 a v domovských Spojených státech se prodává od roku 2019. Evropští dealeři nyní začínají přijímat objednávky na tento vůz odvozený od slavného Wrangleru, již brzy bychom se tak mohli dočkat českých cen.

29-origin-6766797

Charakteristickým prvkem evropské specifikace Jeepu Gladiator je motor. Pod kapotou se na starém kontinentu objeví jediný agregát v podobě turbodieselu 3.0 MultiJet V6 naladěného na 264 koní (194 kW) a 600 N.m, kombinovaného s osmistupňovým automatem. Vybaven je stop-start systémem nebo turbodmychadlem s ložiskem s nízkým třením.

To na mimoevropských trzích dostanete i benzinový šestiválec Pentastar o objemu 3,6 litru. Technicky spřízněný Wrangler je zase na českém trhu dostupný výhradně se čtyřválci, zážehovým 2.0T GME (200 kW) a turbodieselem 2.2 CRDi (147 kW).

Přitom jinak Gladiator přebírá techniku právě z Wrangleru. Příď je vlastně totožná, s decentními úpravami pro lepší aerodynamiku. Hlavní odlišností je tak korba dlouhá 153 centimetrů. Přebírá i odnímatelné panely karoserie, k dispozici je přitom výběr mezi třídílným hardtopem a plátěnou střechou. Nechybí ani vyspělý trvalý pohon všech kol Selec-Trac 4x4 s dvourychlostní redukcí.

29-origin-6766796

Z pohledu výbav budou k dispozici dva deriváty. Sport sází na vyšší schopnosti a individualizaci pro jízdu v terénu, zatímco doménou verze Overland je spíše komfort a bohatá výbava.

Evropský prodej Gladiatoru však zahajuje úvodní limitovaná edice Launch Edition. Ta bude dostupná v omezené nabídce barev, s 18palcovými litými koly a unikátními odznáčky, zatímco uvnitř najdeme bohatou výbavu v podobě koženého čalounění, prémiového hudebního systému Alpine s devíti reproduktory včetně subwooferu, infotainmentu UConnect s 8,4“ dotykovým displejem, adaptivního tempomatu s funkcí stop & go či hlídání mrtvého úhlu.

S Jeepem Gladiator se do nabídky této americké značky po dlouhých letech vrátil pick-up. Takový automobil Jeep naposledy nabízel v roce 1992 v podobě modelu Comanche. V té době přitom byl pick-up nedílnou součástí nabídky Jeepu, poprvé takový model dorazil v roce 1947, tehdy na základech CJ-2A. Jméno Gladiator přitom bylo užíváno už na pick-upu mezi lety 1963 a 1987, tehdy šlo o model odvozený od Wagooneru.

29-origin-6766795

29-origin-6766794

29-origin-6766793

29-origin-5505082

29-origin-5505080

Zdroj: https://www.auto.cz/